top of page

בעולממד"ה #2 – הקורונה כאינפודמיה: התרופה? מחקר!

נכתב על-ידי מכון המחקר


עם התפשטות מגיפת הקורונה, בתחילת פברואר, ארגון הבריאות העולמי הכריז גם על "אינפודמיית הקורונה", מגיפה הנגרמת מעודף מידע. מאז, נראה שהאינפודמיה של הקורונה מדביקה מיליונים ברחבי העולם בהיצף מידע, על ידי לחיצה קלה על מסך הווטסאפ ורשתות חברתיות אחרות בקצב הולך וגדל. מחירי אינפודמיית הקורונה לחברה גבוהים מאוד: אי ודאות, מתח, חרדה, בלבול וחוסר יכולת לקבל החלטות אפקטיביות בתקופה קריטית. כמו במאבק בנגיף הקורונה, המגיפה חדשה אבל הכלים נגדה ישנים: חשיבה ביקורתית; סינון ומיקוד מקורות המידע; ביקורת עמיתים; ניתוח שיטתי ועוד. נשמע מוכר? מחקר! אנחנו תורמים את חלקנו למאבק באינפודמיה:

  1. אצרנו כמות גדולה של ערוצי תוכן אמינים במיוחד בתחומי מד"ה במיוחד לימי הקורונה

  2. מתוכם אנחנו בוחרים כתבות נבחרות בהתאם למיקוד הממד"הי בהערכות המצב.

  3. הנגשנו ב - "Teams" הצהל"י, בפילוח לפי קבוצות עניין כדי שתוכלו לעיין, להגיב, להעמיק ולהעביר הלאה בצורה נוחה ובטוחה שתאפשר עבודת צוות בנושא.



מאגר ערוצי תוכן

הגדרנו מאגר של כ-60 ערוצי תוכן המקפידים על בקרת איכות. המאגר כולל ערוצים של מחקרים אקדמיים , מגזינים מרכזיים, מכוני מחקר מובילים וכותבים בתחום מדעי ההתנהגות בעולם. דאגנו שלא להציף ולכן יפורסם לכל ערוץ לקט יומי או שבועי בלבד. משתמשי TEAMS מוזמנים להצטרף לערוץ RSS בקישור.


ערוץ בעולממד"ה

בערוץ הממוקד, "בעולממד"ה" אוצרים כ 10-15- תכנים ביום. התכנים ייבחרו על ידי המכון בהתאם לרלוונטיות, איכותם, מגמות המחקר והערכות המצב הפנימיות. כל תוכן ילווה בהקדמה קצרה מהחוקר שבחר בו.

משתמשי TEAMS מוזמנים להצטרף לערוץ 'בעולממד"ה' בקישור.


ממידע לידע

התכנים שמועלים לערוץ "בעולממד"ה" פתוחים לדיון: ניתן לתייג, לשתף, ליצור קבוצות עניין בנושא מסוים ולהעביר אותם הלאה יחד עם כל התובנות שצברנו עליהם ברשת צה"לית מוגנת.

רוצים לדעת יותר? לתת לנו פידבק? לעדכן אותנו על נושאי העניין שלכם כדי שנדע להכווין אתכם? מוזמנים להצטרף! בקישור



34 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page